Japoński koncern umacnia swoją pozycję na dwóch głównych rynkach – w Japonii oraz w Europie. W drugim kwartale 2014 roku Suzuki zanotowało łączny wzrost sprzedaży na poziomie 5%.

Suzuki-Swift-RR-frontKoncern Suzuki Motor Corporation opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2014 roku (okres kwiecień – czerwiec). W tym czasie japońska firma odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 5%, a było to możliwe głównie dzięki zyskom na rynkach w Azji oraz w Europie. Tylko na tych rynkach łączna sprzedaż wzrosła o 34,6 miliarda jenów do poziomu 710,4 miliarda jenów.

Zysk operacyjny wzrósł natomiast o 6,8 miliarda jenów, czyli o 15,5% względem analogicznego okresu minionego roku do poziomu 50,9 miliarda jenów. Z kolei zysk netto wyniósł 37,5 miliarda jenów, czyli aż 138,8% wartości z drugiego kwartału 2013 roku. Sama wartość sprzedaży samochodów w zestawieniu z drugim kwartałem minionego roku wzrosła o 6,5%. Jeżeli tendencja wzrostowa będzie utrzymywać się do końca roku to wiele wskazuje na to, że będzie to wyjątkowo udany rok dla Suzuki.