środowisko1Renomowany producent motoryzacyjny od początku swego prosperowania stara się wykorzystywać taki rodzaj materiałów wytwórczych, które nie będą zagrażały otaczającemu nas środowisku naturalnemu. W związku z tym, wszelkie pojazdy wychodzące spod linii produkcyjnej samochodowego giganta są doskonale opracowane i precyzyjnie przemyślane przez najlepszych specjalistów i doświadczonych inżynierów.

Suzuki Motor Corporation stawia na taki typ tworzyw, które następnie świetnie sprawdzą się podczas recyklingu oraz umożliwią bezproblemowy demontaż poszczególnych części czterokołowca. Firma od lat prowadzi działania zmierzające do tego, aby maksymalnie zredukować emisję szkodliwych substancji oraz w taki sposób generować procesy produkcyjne, by opierały się one na pełnej ochronie zasobów naturalnych Ziemi. W tym celu konieczne okazuje się zatem systematyczne przeprowadzanie rozmaitych analiz badawczych, mających pozwolić na uzyskanie rozeznania w tym, jak projektować nowoczesne modele w sposób racjonalny.  Co więcej, chodzi również o to, aby każdy wypuszczany na rynek produkt był w pełni zgodny z regulacjami prawnymi, jakie na chwilę obecną obowiązują. Dzięki temu po eksploatacji pojazd będzie mógł zostać przekazany na złomowanie, nie zalegając w naturze.

srodowisko2Dowodem na zgłębianie tematyki szeroko pojmowanej kwestii ochronny środowiska było wydanie specjalnej publikacji pod tytułem „Poradnik projektowania ukierunkowanego na recykling”, który przygotowany został już w roku 1993. Wówczas także wydano go oraz przekazano do użytku wszystkich zatrudnionych w korporacji. Dzięki zaznajomieniu się z naukowo opracowaną treścią możliwe stało się wychwycenie cennych wskazówek na temat tego, jak konstruować poszczególne modele, aby były one możliwe do późniejszego odzysku. Jeszcze bardziej precyzyjna była natomiast analiza „Dobrowolna inicjatywa recyklingu złomowanych pojazdów”, na podstawie której także w znaczącym stopniu ulepszono procesy wytwórstwa. Teraz przestrzeganie zasad bezpiecznego produkowania wozów stanowi dla Suzuki praktycznie standard.

By móc z kolei śmiało stwierdzić, że poszczególne elementy przeznaczonego do użytku auta będą za jakiś czas proste do demontowania, producent postawił na unifikowanie podzespołów. Poza tym systematycznie korzysta się z identycznych tworzyw oraz redukuje ilość stosowanych mocowań. Dodatkowo, w celu zapewnienia jak najbardziej precyzyjnych informacji, producent oznacza wszelkie punkty wykonane z materiałów gumowych specjalnymi symbolami, które dają sposobność prostego rozeznania w srodowisko3tym, jakie części przydają się do poddania procesom recyklingu. Z jeszcze innej strony natomiast warto również mieć świadomość, że Suzuki od dawien dawna nie używa już azydku sodu, jaki niegdyś popularny był do zastosowania w poduszkach powietrznych. Nie ma także żadnych domieszek freonów (CFC) oraz powszechnie znanego ze swej szkodliwości azbestu. By jeszcze poważniej podejść do kwestii ochrony środowiska naturalnego, renomowany wytwórca aut definitywnie zrezygnował z używania sporych ilości ołowiu, jaki często stanowi podstawę budowy czterokołowców. Oficjalna informacja o obniżeniu zużywalności tego materiału przekazana została do wiadomości publicznej w roku 1997. Do teraz producent mocno trzyma się swych postanowień. W lipcu 2003 roku, respektując dyrektywę Unii Europejskiej 200/53/EC, Suzuki zapowiedział całkowite zaprzestanie wykorzystywania kadmu, chromu sześciowartościowego oraz rtęci. To wiąże się zatem z zastosowaniem w pełni bezpiecznych lakierów oraz farb. Wykorzystywana jest również czysta stal, a więc bez pewnych ilości ołowiu i cyny.